sobota, 10 września 2011

Smaki Invierno : )

Cześć! Dziś mam dla was krótki, ale nietypowy post. Nie było mnie tu prawie tydzień , ale niestety mam trochę rzeczy na głowie ( i nie wiem jak długo to potrwa), ale mam nadzieję, że mi to wybaczycie :)

Zacznę od tego, że Ja i kuchnia = niewypał :) Ogólnie nie lubię gotować, nigdy się do tego nie paliłam . Wolę jeść ! Ale jest taki mały wyjątek , który nazywa się sałatką. Uwielbiam kombinować, mieszać, przyprawiać i potem oczywiście konsumować ! Jedną z nich jest bardzo prosta sałatka z kurczakiem  :




Zrobiłam tylko jedno zdjęcie, gdyż nie byłam pewna, że tu je zamieszczę :)

Składniki :
* sałata lodowa
* pomidor ( ja daję dwa)
* ser mozarella ( ja daję jedną `kulkę`)
* pierś z kurczaka + przyprawa do kurczaka, trochę soli i pieprzu
* oliwki ( jakie lubicie, ja wolę te czarne)
* oliwa z oliwek
* sos grecki ( chyba użyłam z Knorr)
* trochę bazylii i oregano

A więc :  Liście sałaty lodowej myjemy i   rwiemy , wrzucamy na dno miski . Później obieramy pomidorki ze skórki (opcjonalnie) , kroimy w kostkę. Ser mozzarella również odsączamy i kroimy w kostkę. Następnie bierzemy w swoje ręce piersi :) Myjemy je dokładnie, lekko osuszamy, po czym kroimy w niewielkie kawałki. Następnie posypujemy je przyprawą do kurczaka,  delikatnie solą i pieprzem i mieszamy. Na rozgrzaną patelnię (z oliwką) wrzucamy kawałki kurczaka i podsmażamy (niestety nigdy nie patrzę na zegarek). Gdy kawałki się usmażą, odstawiamy je na kilka minut, aby ostygły. W tym czasie wrzucamy do miski oliwki (opcjonalnie). Ja je uwielbiam i nie wyobrażam sobie tego `dania` bez nich :) . Następnie wrzucamy usmażone kawałki kurczaka, i całość polewamy wcześniej przygotowanym sosem greckim.
* Na koniec dodaję zazwyczaj trochę bazylii i oregano do intensywniejszego smaku. Odstawiam na parę minut, aby wszystko się `przegryzło` .
I voila :)


12 komentarzy:

  1. sałatki uwielbiam lekkie zdrowe i szybko się robi ahhh ochoty mi narobiłaś :D

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystko mi pasuje oprócz oliwek...

    OdpowiedzUsuń
  3. mmmm wyglada smakowicie!
    napewno spróbuję chociaż powiem ci że ja też nie lubię gotować ba nie potrafię!;p

    OdpowiedzUsuń
  4. ja tez nie lubie sie z kuchnia :P

    OdpowiedzUsuń
  5. mm, wygląda apetycznie;) zachęcam do obserwowania mojego bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda smakowicie,ale niestety nie przepadam za oliwkami

    OdpowiedzUsuń
  7. sprawdziłam dziś ten przepis, sałatka jest genialna, ja jednak nie dodałam oliwek, bo nie bardzo lubię, ale mój kochany jadł z oliwkami i był zadowolony tak jak ja:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. MarudaMarudna - bardzo się cieszę, że smakowało :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...