niedziela, 23 grudnia 2012

Szarlotka japońska :)

Cześć! Dziś obiecywany post ... kulinarny :) Z szarlotką japońską jest trochę tak, jak z rybą po grecku :) Mimo to Ja i moja rodzina ją lubimy. Jest prosta w przygotowaniu (!).

 Składniki :
* puszka masy makowej (Ja użyłam z dodatkiem bakalii)

* 40 dag cukru pudru
* 9 łyżek kaszy manny
* 7-8 jaj
* 5 średnich jabłek (startych na tarce)
* 1 kostka masła
* 1 łyżka proszku do pieczenia
* bakalie (orzechy, migdały, rodzynki)


Oddzielić żółtka od białek, utrzeć mikserem z cukrem pudrem i kostką masła.
Do całości dodać masę makową.



Jabłka ścieramy na tarce o dużych oczkach (zdj wyżej).
Następnie odciskamy je z soku i dodajemy (zdj poniżej, ręce mojej mamy w roli głównej :))


Do masy dodajemy kaszę mannę,  bakalie, łyżkę proszku do pieczenia.
Ja dodałam również skórkę pomarańczy.


Na końcu ubijamy białka jajek i dodajemy do masy. Wszystko razem mieszamy i następnie wlewamy do przygotowanej formy. W piekarniku pieczemy ciasto 1godzinę i 10 minut.


Gdy ciasto wystygło, polałam je żółtym lukrem i posypałam skórką pomarańczy.

A Ja chciałabym wam życzyć Wesołych Świąt w gronie rodziny i najbliższych :)

12 komentarzy:

  1. Na ten przepis właśnie czekałam :) Z pewnością wypróbuję u siebie :) Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  2. prezentuje się pięknie :) Wesołych Świat!

    OdpowiedzUsuń
  3. uuu ciekawe :) wypróbuję po świętach bo już jest bardzo dużo innych ciast u mnei na stole i chyba wystarczy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepysznie! :)
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wygląda i pewnie też tak smakuje ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jadłam jeszcze takiej szarlotki musi byc dorba :) Wesolych!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam <3 Ale narobiłaś mi ochoty !
    Pozdrawiam i Zapraszam do mnie :)

    Proszę polub moją stronę na Facebooku / Udostępnij -
    http://www.facebook.com/DominikaWoronowskaBlog

    OdpowiedzUsuń
  8. dziękuję bardzo,
    mniaaam <3
    Wesołych Świąt :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny przepis!Wesołych Świąt Kochana!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...